reklama

9 kórejských dopravných a pouličných zvyklostí, ktoré má ohromili

Keď som sa spýtala svojho kórejského priateľa, ktorý mi s radosťou oznámil, že by si chcel kúpiť na Slovensku auto, že či to bude kórejská Kia alebo Hyundai, len sa pousmial: Ja uprednostňujem nemecké autá pred kórejskými.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (15)

Keď som začala chodiť so svojím kórejským priateľom a spozorovala som viacero kultúrnych odlišností začala som googliť ako divá a pýtať sa, či je to naozaj tak.

"Čagi ("miláčik" po kórejsky), aj vy máte vo vlaku smradľavé toalety ako my?"

"Nie, lebo ak vstúpime na toaletu a je celá špinavá, tak ihneď pošlem smsku na určité telefónne číslo a musia sťažnosť riešiť. Veď predsa platíme 11% daní a vláda musí rešpektovať daňových poplatníkov."

"Aha. No my tu platíme 19% a cestou si musíme zapchať nos."

"Takisto, keď sa opravuje cesta, musí byť opravená čo najrýchlejšie, aby nenarušovala premávku. Niekedy sa pracuje aj v noci."

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Čagi, je pravda, že Kórejčania si kupujú autá hlavne v troch farbách. V bielej, šedej (t.j. niekoľkých odtieňov šedej) a čiernej?"

"Áno, lebo si myslíme, že práve tieto farby vyzerajú najluxusnejšie."

"A je tiež pravda, že keď parkujete tak nezaraďujete rýchlosť, aby ten kto parkuje za tebou si mohol posunúť auto o pár centimetrov."

"Áno, hlavne v mestách, kde nie je veľa miesta na parkovanie. Nie všade."

"Tiež som čítala, že máte Wellnesy, ktoré sú otvorené 24-hodín denne a sú najlacnejšou formou nocľahu, teda v noci sa z nich stáva hostel, ale spíš na zemi."

"Áno. Existujú a dá sa tam prespať na zemi."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

"Počula som tiež o kórejských trhoch. Vraj jeden človek v stánku je väčšinou zameraný na jeden produkt. Teda ak predáva šiltovky, tak predáva asi tridsať rôznych šiltoviek. Ak predáva kravaty, tak predáva asi štyridsať rôznych kravát. Ako keby každý obchodník bol odborníkom na jednej produkt. Jeden človek nepredáva napríklad päť rôznych produktov teda šiltovky a kravaty zároveň."

"Áno, je to kvôli veľkému sortimentu z Číny a veľkému dopytu ľudí, ktorí chcú produkty v rôznych farbách. No nie vždy je to tak. Niekedy obchodník predáva aj rozličný tovar."

"Tiež som čítala, že v Seoule je veľký mrak smogu, ktorý prichádza priamo z Číny."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

"Áno. Už sme sa sťažovali Číne a niečo sa s tým musí robiť."

"A to vážne predávate na uliciach praženú priadku morušovú?"

"Áno. Predáva sa hlavne v zime."

"To namiesto popcornu?"

"Haha. No nebol by to zlý nápad si do kina zobrať namiesto popcornu niečo také."

"Prečo si nekúpiš auto s manuálnou prevodovkou?"

"Vyše 90% ľudí v Kórei má automat. Nevidíme význam v manuálnych prevodovkách."

>>> Páčil sa ti článok? Klikni sem, daj mi LIKE na Facebook a tak sleduj moje každodenné updaty <<<

Busan, druhé najväčšie mesto v Kórei
Busan, druhé najväčšie mesto v Kórei 
Viera Tarčová

Viera Tarčová

Bloger 
  • Počet článkov:  17
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Dievča s obroskou túžbou cestovať, spoznávať a naučiť sa vždy niečo nové. Žila v Brazíli, v Anglicku a Škótsku, kde aj študovala na univerzite. Ovláda plynule niekoľko cudzých jazykov. Jej priateľ je z Južnej Kórey. Jeho mama má vlastné ryžové pole. Vo svojom blogu píše o Južnej Kórei a o svojich zážitkoch.V našej krajine dnes žije cez 1500 Kórejčanov. Južná Kórea je jeden z hlavných zahraničných investorov na Slovensku, Slováci však o o nej vedia veľmi málo. Žijeme akoby v dvoch paralelných svetoch. Toto je hlavný dôvod prečo som sa rozhodla začať písať o tejto krajine .&gt;&gt;&gt; Páčia sa ti moje články? Daj mi LIKE na Facebook a sleduj tam moje každodenné updaty Zoznam autorových rubrík:  Zaujimavosti z Južnej KóreySúkromné

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu