reklama

Čo všetko nevieme o hviezde z Gangnam Stylu? 3 Fakty, ktoré vás zaskočia

Kórejsky singel “Gangam style“ sa stal 14. Augusta 2012 najsledovanejším videom na YouTube a vďaka tomu sa kórejsky pop stal oficiálne medzinárodným fenoménom. Kto vlastne naspieval tento singel a čo sa o ňom môžeme dozvedieť?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

Psy (čítaj Sáj), pôvodným menom Jae-sang Park (čítaj Če-sang Park) má 39 rokov a do kórejského popu prerazil už v roku 2001 singlom Psy from the Psycho World! To bolo desať rokov predtým ako ho spoznal celý svet. Už vtedy bol jeho štýl označený tradičnou kórejskou spoločnosťou za kontroverzný.

I keď Psy patrí pod K-pop jeho štýl nie je typický pre tento žáner. Kórejský pop speváci sú známi pre svoj štíhly vzhľad a dokonalý spev.

12. apríla 2013 sa zvuk singlu Gentleman nechtiac dostal na internet deň pred jeho vydaním. Toto video sa stalo najsledovanejším videom za 24 hodín na internete.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

29. apríla 2013 sa Psy stáva hlavným reprezentantom cestovného ruchu pre Južnú Kóreu.

Gangnam - Keď sa z farmárskej oblasti stane miesto boháčov

Gangnam je malá časť Seoulu v Južnej Kórei, veľkosti Mantattanu, kde žije asi 1% populácie mesta. Pred päťdesiatimi rokmi na tomto území boli iba farmy, dnes je to zámožná časť mesta. Nato, aby ste mohli žiť v Gangnam musíte mať aspoň 661 miliónov wonov (cca 500,000 eur) čo bola priemerná cena bytu v roku 2016.​

Spevák sa utápal v alkohole a depresiách

V roku 2013 priznal spevák novinám Sunday Times problémy s alkoholom: „Keď som šťastný, pijem. Keď som smutný, tak pijem. Keď prší, pijem. Keď svieti slnko, pijem.“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V decembri 2015 Psy vydal dlho očakávaný siedmy album s vedomím, že už nikdy neprekoná popularitu svojho singlu Gangnam Style. Vtedy bol pod neustálym tlakom a depresiou. Každý týždeň oznamoval médiam: „Po úspechu so singlom Gangnam style nie som ako Adele. Bol som veľmi šťastný, ale zároveň nešťastný, lebo to bol môj najväčší singel a po tomto singlu už ho nikdy môj ďalší singel neprekoná. Chvíľu som som sa cítil pod malým tlakom, že ako ho prekonať. Chcel som byť sám sebou, nie ten chlapík z Gangnamu... alebo ako to vysveliť. Bol som sústredený nato, aby som našiel sám seba.“

Psy nebol nikdy chudobný a nerád chodil do školy

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Podľa Korea Times v roku 2013 mal Psy hodnotu 40 milónov dolárov, ktoré nadobudol v roku 2012 cez koncerty, TV reklamy, a sociálne média. Cez sociálne média dostával pravidelný príjem hlavne zo singlu Gangnam Style. Túto sumu si rozdelil v pomere 7:3 s YG Entertainment, takže jeho osobný príjem bol 28 miliónov dolárov.

Psy nebol nikdy chudobný. Narodil sa do zámožnej rodiny. Jeho otec pracoval na vysokom poste v korporácii a matka vlastnila niekoľko reštaurácii v Gangname. Ako chlapec sa nerád učil a bol skôr triednym šašom.

>>> Páčil sa ti článok? Klikni sem, daj mi LIKE na facebook a tak sleduj moje každodenné updaty <<<

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tu si môžete pozrieť Psyho nový videoklip z mája 2017:

Zdroj:

http://www.apartmenttherapy.com/gangnam-style-home-edition-178496

http://www.ogkwhy.com/article/entertainment/whatever-happened-psy-gangnam-style

http://www.koreatimes.co.kr/www/news/biz/2016/02/123_197598.html

http://www.todayifoundout.com/index.php/2012/12/what-does-gangnam-style-mean/

https://en.wikipedia.org/wiki/Psy

Viera Tarčová

Viera Tarčová

Bloger 
  • Počet článkov:  17
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Dievča s obroskou túžbou cestovať, spoznávať a naučiť sa vždy niečo nové. Žila v Brazíli, v Anglicku a Škótsku, kde aj študovala na univerzite. Ovláda plynule niekoľko cudzých jazykov. Jej priateľ je z Južnej Kórey. Jeho mama má vlastné ryžové pole. Vo svojom blogu píše o Južnej Kórei a o svojich zážitkoch.V našej krajine dnes žije cez 1500 Kórejčanov. Južná Kórea je jeden z hlavných zahraničných investorov na Slovensku, Slováci však o o nej vedia veľmi málo. Žijeme akoby v dvoch paralelných svetoch. Toto je hlavný dôvod prečo som sa rozhodla začať písať o tejto krajine .&gt;&gt;&gt; Páčia sa ti moje články? Daj mi LIKE na Facebook a sleduj tam moje každodenné updaty Zoznam autorových rubrík:  Zaujimavosti z Južnej KóreySúkromné

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu