reklama

Kórea - krajina, kde aj muži nosia mejkap

Kórejčanky minú dvakrát viac na starostlivosť o pleť než Američanky. Priemerný muž tam minie $39 na rok na staroslivosť o pleť. K-pop radikálne zmenil správanie populácie. Existuje však hranica medzi upravenosťou a prehnanosťou?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Pár týždňov po tom, ako som spoznala svojho kórejského priateľa sa mu na ústach vyhodil opar kvôli vyčerpanosti. Prišiel práve z Kórey a nevedel si zvyknúť na posun času a to ho značne unavilo. Stretli sme sa v shopping centre a on mi povedal, že tá veľká “guča“ na ústach sa musí nejako zakryť. Nemôže sa predsa ukazovať takto na verejnosti, lebo to vyzerá neprofesionálne. Rýchlo sme vbehli do drogérie a spýtal sa ma, že či by som mu mohla pomôcť s výberom ceruzky na pery, ktorá by túto guču pomohla zakryť. Ceruzky boli buď veľmi málo ružové alebo až príliš (keďže boli určené na narúžované pery), ale po asi desiatich minútach sme konečne vybrali najprimeranejší odtieň k jeho perám. Keď sme došli k pokladni ticho som mu šepla do ucha, aby sa tváril, že tá ceruzka je pre mňa. Vyšli sme z drogérie a on hneď vbehol na toalety, aby si opar mohol zakryť. Keď vyšiel von, môj pohľad sa upriamil na jeho pery a skonštatovala som: „A fakt to vyzerá lepšie.“ „No vidíš, hovoril som ti,“ odvetil.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Veľa Kórejčanov používa tiež mejkap, ktorým si zakrývajú chybičky tváre ako napríklad pehy. Musím povedať, že na ich mierne snedej pokožke to nie je ani vidno a nevidím dôvod prečo by si muž nemohol takto vylepšiť vizáž. Ak niektorí európski muži môžu chodiť pravidelne do solárka, tak prečo by si ázijski nemohli vylepšiť pleť? Keď s priateľom ideme do mesta, veľmi ľahko rozoznáme Kórejčanov od iných nemenovaných ázijských národností. Muži sú väčšinou v košeli alebo v oblekoch a ženy v pekných formálnych šatách. Žena by bez mejkapu nešla ani vyhodiť smeti. Všetko musí byť tip-top.

Obrázok blogu

Tetovanie je tabu

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čo sa týka tetovania, v Kórei niečo také je ešte stále tabu. Ak spevák alebo speváčka ma na tele viditeľné tetovanie, tak ho diváci neuvidia, lebo ho buď televízny štáb zakryje hrubou vrstvou mejkapu alebo ho graficky zneviditeľnia (t.j. "vyštvorčekujú"). Tetovanie sa v Kórei spája s mafiou a dokonca ani kórejská mafia nenosí tetovanie na viditeľných miestach. Členovia mafie majú vlastné tetovania, ktoré slúžia nato, aby sa vzájomne identifikovali.

Plastické operácie a obliekanie

Kórea je mekkou plastických operácií. Najviac ľudí podstúpi operácie očných viečok, nosu, zväčšenie čela, transplantácie vlasov u mužov, a zúženie brady u žien. Štatisticky viac ako 50% kórejských žien v dvadsiatke podstúpi plastickú operáciu. Samotná prezidentka krajiny mala operáciu očných viečok. Príčinou tejto závislosti na dokonalosti je práve kórejský pop, ktorý mení pohľad ľudí na krásu. Ženy musia vyzerať štíhlo a keďže na verejnosti nikdy neukazujú svoj dekolt, namiesto toho ukazujú svoje nohy tým, že nosia ultra krátke nohavice alebo minisukňu. Muži naopak takouto stigmou netrpia a môžu v kľude jesť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Môj priateľ hladovky a plastické operácie odsudzuje a hovorí, že dôležité je, aby sa človek cítil zdravý a šťastný. Ja s ním iba ticho súhlasím.

>>> Páčia sa ti moje články? Daj mi LIKE na Facebook a sleduj tam moje každodenné updaty

Zdroj:

http://www.smh.com.au/business/world-business/south-korean-men-are-wearing-makeup-and-its-serious-business-20161228-gtivin.html

https://www.fastcompany.com/3038283/why-korean-skincare-is-booming

https://kelandmelreviews.com/2016/06/14/how-the-art-of-tattooing-is-changing-in-korea/

https://www.youtube.com/watch?v=JYfJfCeQ8As

http://www.koreaboo.com/uncategorized/8-most-popular-plastic-surgery-procedures-in-korea/

SkryťVypnúť reklamu
reklama

http://www.newyorker.com/magazine/2015/03/23/about-face

https://books.google.sk/books?id=UzgrDwAAQBAJ&pg=PA108&lpg=PA108&dq=korean+men+overweight&source=bl&ots=AKy2WW5rOa&sig=L2cXbVcH3iB5qx2aW13Em_q2DR0&hl=en&sa=X&redir_esc=y#v=onepage&q=korean%20men%20overweight&f=false

Viera Tarčová

Viera Tarčová

Bloger 
  • Počet článkov:  17
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Dievča s obroskou túžbou cestovať, spoznávať a naučiť sa vždy niečo nové. Žila v Brazíli, v Anglicku a Škótsku, kde aj študovala na univerzite. Ovláda plynule niekoľko cudzých jazykov. Jej priateľ je z Južnej Kórey. Jeho mama má vlastné ryžové pole. Vo svojom blogu píše o Južnej Kórei a o svojich zážitkoch.V našej krajine dnes žije cez 1500 Kórejčanov. Južná Kórea je jeden z hlavných zahraničných investorov na Slovensku, Slováci však o o nej vedia veľmi málo. Žijeme akoby v dvoch paralelných svetoch. Toto je hlavný dôvod prečo som sa rozhodla začať písať o tejto krajine .>>> Páčia sa ti moje články? Daj mi LIKE na Facebook a sleduj tam moje každodenné updaty Zoznam autorových rubrík:  Zaujimavosti z Južnej KóreySúkromné

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu