reklama

Kórea a jej šokujúco dochvíľná kultúra. Ako sa (ne)mešká v iných krajinách

V Južnej Kórei, keď niekto mešká 10 minút, tak sa to nazýva nedochvíľnosť, u nás sa to volá akceptovateľná časová rezerva. Ako sa vníma čas v iných kultúrach a prečo je lepšie nemeškať?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Ak sa kamaráti v Kórei dohodnú, že sa stretnú o šiestej v meste, znamená to, že sa posnažia tam byť o 10 minút skôr. Ak by náhodou 10 minút meškali, tak aspoň prídu načas. Zrušenie vopred dohodnutého stretnutia tesne pred jeho začatím je v Kórei absolútne nemysliteľné. Pamätám si, keď som mala hodinu kórejského varenia. Všetci došli o 10 minút skôr a začalo sa o 5 minút skôr. Pomyslela som si, že možno si o nás Kórejčania myslia, že sme neorganizovaní a meškáme presne tak ako si to myslíme my o juhoeurópanoch. Vzájomný rešpekt času je v tejto kultúre dôležitý. V Kórei pracovníci musia dojsť do práce skôr ako ich šéf, aby mu ukázali svoju pracovnú morálku a oddanosť. Čas sa tam vníma akosi inak. Nehovorím, že práve toto by som si želala u mňa v práci, ale nezaškodí prísť o 10 minút skôr. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Potom ako som začala chodiť so svojím kórejským priateľom som sa mu musela prispôsobiť. Vlastne to nebolo ani také ťažké. Zvykla som si rýchlo. Začala som všade chodiť o desať minút skôr a moji slovenskí kamaráti občas päť-desať minút meškali a ja som nakoniec na nich čakala pätnásť až dvadsať minút. No musím podotnkúť, že odvtedy, keď som si uvedomila, že si mám vážiť čas iných sa môj život zmenil k lepšiemu. Vážim si tiež, že aj priateľ si váži ten môj.

Keď som žila pred siedmymi rokmi v Brazílii, čas sa tam vnímal trochu inak. Ako dobrovoľníčku ma hnali, aby som sa rýchlo pripravila, že niekam ideme a potom ma nechali pätnásť-dvadsať minút čakať na schodoch. Nasadli sme do auta a pýtala som sa, že kam ideme a oni povedali, že sa ešte nevie. Bolo to zaujímavé. V dobrovoľníckej skupine boli aj ľudia zo São Paula a všimla som si, že aj oni prežívali v severnej Brazílii rovnaký kultúrny šok ako ja, keďže boli z veľkomesta. Vtedy som mala akýsi pocit, že si ma organizátori nevážili. Nemohla som nič robiť, lebo to bolo dané čisto ich kultúrou. Keď som žila v Škótsku a moje kamarátky z Thajska pravidelne meškali hodinu na stretnutie, nám Európanom to dvíhalo tlak. Čas je vlastne dar a každý dostal určitý počet času na tejto zemi a mali by sme si ctiť čas toho druhého.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

>>> Páčil sa ti môj článok? Daj mi LIKE na facebooku a sleduj moje kažodenné updaty <<<

Obrázok blogu
Viera Tarčová

Viera Tarčová

Bloger 
  • Počet článkov:  17
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Dievča s obroskou túžbou cestovať, spoznávať a naučiť sa vždy niečo nové. Žila v Brazíli, v Anglicku a Škótsku, kde aj študovala na univerzite. Ovláda plynule niekoľko cudzých jazykov. Jej priateľ je z Južnej Kórey. Jeho mama má vlastné ryžové pole. Vo svojom blogu píše o Južnej Kórei a o svojich zážitkoch.V našej krajine dnes žije cez 1500 Kórejčanov. Južná Kórea je jeden z hlavných zahraničných investorov na Slovensku, Slováci však o o nej vedia veľmi málo. Žijeme akoby v dvoch paralelných svetoch. Toto je hlavný dôvod prečo som sa rozhodla začať písať o tejto krajine .&gt;&gt;&gt; Páčia sa ti moje články? Daj mi LIKE na Facebook a sleduj tam moje každodenné updaty Zoznam autorových rubrík:  Zaujimavosti z Južnej KóreySúkromné

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu